آخرین قیمت اسید نیتریک دی ماه 1402

 

عنوان خبر: اعلام قیمت اسید نیتریک توسط پتروشیمی شیراز و کارون در بورس کالا

تاریخ خبر : 26 دی 1402

فردا چهارشنبه 27 دی ماه 1402 مجتمع های تولیدی شیراز و کارون به روال هفته های گذشته میزان تقریبی 1000 تن اسید نیتریک را در بورس کالا عرضه خواهند کرد.

قیمت اسید نیتریک در گزارش هفتگی میانگین قیمت‌های جهانی محصولات شیمیایی در هفته منتهی به روز یکشنبه 1402/10/24 که توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی (مدیریت توسعه صنایع پایین دستی) ارائه می‌شود برای مجتمع تولید شیراز که سهم بیشتری از بازار عرضه را داراست 124،514 ریال و برای مجتمع تولیدی کارون 138،349 ریال اعلام شده است. ( نرخ ارز 395283.83 ریال)

کارشناسان قیمت اسید نیتریک بازار آزاد را حدود 27 تا 29 هزار تومان تخمین میزنند عددی که به نسبت هفته گذشته کاهش 4 تا 6 هزار تومانی را نشان میدهد.

اسید نیتریک، یکی از محصولات شیمیایی است که در صنایع مختلف، از جمله صنایع کشاورزی، صنایع شیمیایی و صنایع نساجی استفاده می‌شود. قیمت این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تأثیر مستقیمی بر هزینه تولید و قیمت  نهایی محصولات دارد.

تحلیلگران معتقدند که اعلام قیمت اسید نیتریک در بورس کالا، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر صنایع مرتبط با این محصول داشته باشد. افزایش یا کاهش قیمت اسید نیتریک می‌تواند تصمیم‌گیران و سرمایه‌گذاران در این صنایع را تحت تأثیر قرار دهد.

از آنجا که اسید نیتریک ماده اولیه تولید انواع نیترات ها میباشد، این افزایش قیمت مستقیما بر روی قیمت نهایی نیترات سدیم، نیترات پتاسیم و … تاثیر خواهد داشت.

میانگین قیمت های جهانی محصولات شیمیایی در هفته منتهی به روز یکشنبه 1402/10/24

پایان خبر/

مقالات مرتبط

مزایا و معایب استفاده از سدیم نیترات

مزایا و معایب استفاده از سدیم نیترات

سدیم نیترات ترکیبی شیمیایی است که در صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارد. این محصول در صنایع کشاورزی، صنایع غذایی، تولید مواد شیمیایی و … به